понеделник, 28 ноември 2011 г.

Френска селска торта

В петък имах гости, любими за мен хора, които винаги очакват да ги гощавам с нещо по така.Основното ядене лесно го измислих, в следващите дни ще споделя рецептата, но на десерта имах малки колебания. По принцип останалите членове на моето семейство не са много, много по сладкото, така че не съм се запасил с рецепти за десерти. Единственната торта която яде сина ми е бисквитена.Не че не мога да предложа на гостите една бисквитена торта с домашен крем, но все пак имахме и повод за събирането,така че реших да поровя малко из сайтовете за нещо подходящо.
В един от най-добрите сайтове за кулинария www.gotvetesmen.com открих "Френска селска торта".Хареса ми, защото бе абсолютно натурална, без никакви допълнителни аромати и овкусители, всичко идва от аромата на мед,мляко,орехи. След като написах "Френска селска торта' в www.google.com изкочиха безкрайно много рецети за тази торта, но все пак на мен ми дападна най-много описанието в "Гответе с мен".Описанието което бе предложено се доближава най-много до разбирането ми за рецепта, затова ще го копирам и за вас:
Френска селска торта

Време за приготвяне: 1 час


За блатовете:

1 яйце
400 г брашно
200 мл прясно мляко
150 г захар
50 г масло
2 с.л. мед
2 ч.л. сода

За крема:

2 големи кофички заквасена сметана
10 с.л. захар
200 г счукани орехи


Яйцето се разбива със захарта, добавят се млякото, медът, содата и маслото. Сместа се изсипва в малка тенджерка и се вари на слаб огън 15-20 минути. Докато е още топла, в нея постепенно се изсипва брашното, разбърква се добре, а после се омесва. Полученото тесто се разделя на 5 топки, всяка се разточва на тънка кора с диаметър 28-30 см. Пекат се САМО по 5 минути всяка.
Разбъркват се сметаната със захарта и с този крем се намазва всеки блат. Тортата се поръсва отгоре и отстрани със счуканите в хаванче (не смлени) орехи. Увива се във фолио и се поставя в хладилник за 5 часа.

Направих всичко както е написано и се получи, гостите бяха доволни.
Само две уточнения ще предложа:
1. Изчакайте блатовете хубаво да истинат преди да ги намажете с крема.
2. Сложете достатъчно количество крем между блатовете, при мен на места се получи малко сухичка, но се изяде.

2 коментара:

  1. Емо, не ми се иска да използвам сметана за крема. С какво да я заменя?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не бих заменил сметаната, може да сложиш ако искаш домашен яйчен крем, но ще получиш по-скоро бисквитена торта.

      Изтриване